Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2013

Petua Untuk Mendapat Anak Soleh dan Cemerlang Dunia Akhirat.

Assalamulaikum dan selamat sejahtera. Semoga Allah memelihara kita daripada melakukan dosa dosa besar. Tiada daya dan tiada upaya kecuali dengan izin Allah. Kita sebagai hamba hanya mampu berdoa agar Allah melimpahkan rahmat dan kasih sayang kepada kita, moga kita semua akan kembali padaNYA dengan penuh ketenangan dan  kebahagiaan.

Setiap ibu bapa muslim mahukan zuriat yang soleh bagi menyambung legasi khalifah di muka bumi, disamping menjadi aset terpenting selepas mati di akhirat, selain menjadi penawar tawa duka ibu ayah di dunia. Alangkah beruntungnya yang memiliki anak soleh, alangkah berbahaginya mereka.. Lalu, bagaimana caranya untuk mendapat anak soleh idaman kalbu setiap yang bergelar ibu ayah.



Pertama, dimulakan dengan diri sendiri. Saya masih ingat di sekolah dulu, kakak senior berkata untuk jadi ibu yang baik, perlu mulakan 10 tahun lebih awal. Umur saya ketika itu 16 tahun. Bermakna, berkawin pada usia 24 atau 25 perlu kepada persediaan seawal usia 16 tahun. Mulakan denga…

Vivix Shaklee untuk Kesihatan Menyeluruh.

Assalamulaikum dan selamat sejahtera. Semoga kita menjadi hamba Allah yang sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yang diBeri dan bersabar dengan ujian yang kadangkala DIA ingin melihat sejauh mana kita bergantung harap denganNYA.

Pemilihan supplemen yang baik amat penting dalam  pada kita ingin menjaga kesihatan yang dikurniakan Tuhan. Tidak kira dari manapun supplemen itu datang, jika ia diiktiraf halal oleh badan yang berwajib, maka tidak menjadi kesalahan untuk kita mencuba produk supplemen tersebut untuk mendapatkan kesihatan paling optimum.

Vivix Shaklee merupakan tonik kesihatan bertaraf dunia yang mampu membantu anda dalam masalah-masalah kesihatan kronik atau separa kronik seperti diabetes dan alergi hidung. Tindakannya adalah pada tahap sel, dengan membetulkan 4 mekanisma penuaan (melindungi dan memperbaiki DNA, Pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitokondria untuk meningkatkan tahap tenaga dan melambatkan pembentukan protein AGE.



Kandungan ramuan semulajadi dalam …

Ahli Shaklee tidak Wajib Menjual

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa bersangka baik dan mengerjakan amalan yang baik dan meninggalkan amalan yang buruk.

Antara sebab orang ramai tidak mahu berdaftar sebagai SID atau Pengedar Shaklee ialah kerana tidak mahu terlibat dengan bisnes Shaklee, atau dengan kata lain, tidak mahu menjual produk Shaklee.

Sebenarnya menjadi Ahli Shaklee atau digelar SID (pengedar) tidak semestinya perlu melakukan jualan. Mari kita lihat gambarajah di bawah.




1) Pengguna sahaja

Pengguna sahaja bermaksud anda mendaftar sebagai ahli /SID dengan mana mana SID sebagai upline anda. Anda bukan sahaja menikmati diskaun 20% dari harga retail, tetapi juga mendapat bonus yang ditukar kepada ringgit jika belian anda melebihi RM500. Bayangkan jika anda membeli dengan harga ahli,  tetapi anda sendiri tidak menjadi ahli, anda sebenarnya telah memberikan mata uv dengan mudah kepada orang lain. Alangkah ruginya. Tetapi ini hanyalah option yang tidak akan dipaksa oleh mana mana SID kepada and…

Testimonial Vivix oleh Pakar dan Orang Awam

Assalamuaalaikum dan selamat sejahtera. Semoga hari ini dilalui dengan penuh ketenangan dan ketabahan hati oleh kita semua. 

Sesungguhnya kesihatan merupakan sesuatu yang tidak ternilai dengan harta dan wang ringgit. Oleh itu, rebutlah peluang menjadi sihat. Supaya kita tergolong dalam salah satu golongan yang disebut oleh nabi SAW, rebutlah 5 sebelum 5, salah satunya, sihat sebelum sakit. Hanya dengan sihat kita dapat berbakti kepada masyarakat dengan sempurna, menunaikan ibadah dengan tenang dan menjalani kehidupan bersama yang tersayang dengan penuh makna dan memenuhi impian masing masing. Sebelum kita masing masing dijemput Allah mengadapNYA.

Untuk sihat, pelbagai cara dan kaedah boleh digunakan. Antaranya, mengamalkan pemakanaan yang seimbang, minum air dengan kadar yang betul, kerap bersenam, mengamalkan gaya hidup sihat, tidak merokok dan mengambil supplemen yang boleh membantu tubuh berfungsi dengan lebih baik. Keadaan pada hari ini yang penuh pencemaran, sumber makanan yang tid…

Adakah produk shaklee Halal & mematuhi Syariah?

Sebagai orang Islam yang bertaqwa pasti ingin memastikan sumber makanan yang diambil adalah daripada sumber yang halal dan toyyiba. Tentunya ramai yang tertanya tanya, adakah produk Shaklee halal dan mematuhi Syariah. Ini adalah petikan dari blog halalscience.com.
http://www.halalscience.com/blog/benarkah-produk-shaklee-ada-ekstrak-babi/
Isu Estrak Babi di dalam Produk Shaklee mula timbul apabila Tuan Mohd Hadihaizil menulis dalam blog tentang sumber gelatin di dalam Produk Soy Lecithin yang disyaki menggunakan gelatin daripada campuran lembu dan babi.

Hasilnya, pada 26 Februari 2011 pihak Shaklee Kanada membalas email Tuan Mohd Hadihaizil dan menjelaskan bahawa:
“Untuk Produk Lecithin di Pasaran Amerika Syarikat. Gelatin yang digunakan dalam Kapsul Soy Lecithin mungkin menggunakan campuran gelatin babi dan lembu. Dalam kata lain, Kapsul Soy-Lecithin tidak dijamin bebas kandungan babi”.

Untuk memastikan kebenaran penjelasan ini, beberapa orang pengedar produk Shaklee telah menghubungi…

6 FAQ ESP YANG PERLU ANDA TAHU

PERSOALAN NEGATIF MENGENAI KACANG SOYA 



1)Soya menyebabkan pertumbuhan terbantut dan masalah tiroid?

a) Kacang soya mentah mengandungi bahan anti -tirosin dan anti-pertumbuhan.Penduduk Asia memastikan bahan bahan ini tidak aktif dengan memasak terlebih dahulu kacang soya yang mereka makan.

b)PERBEZAAN SHAKLEE - bahan anti - tirosin dan anti - pertumbuhan dalam kacang soya mentah dibuang semasa pemprosesan.




2) Soya boleh menyebabkan kanser (kanser payudara/prostate)

a)Soya yang dimasak terlalu lama mengandungi bahan karsinogen. 

b)PERBEZAAN SHAKLEE - Pemprosesan Shaklee menggunakan haba yang rendah untuk mengekalkan isoflavones dan asid amino yang sensitif haba.Teknik ini mengekalkan enzim dan meningkatkan kadar pemyerapan dalam badan.




3) Soya menyebabkan penggumpalan darah

a)PERBEZAAN SHAKLEE - Kacang soya Shaklee tidak mengandungi faktor Hem aglutinin. Ia telah diakui "Heart Healthy".





4)Sesetengah pakar perubatan dan klinik kanser mengesyorkan agar soya tidak dijadikan makanan,…

ESP Shaklee Produk paling laris

Ada apa dengan ESP Shaklee hingga menyebabkan ia produk paling laris di Shaklee? 


Shaklee merupakan syarikat pertama yang pertama mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pada awal tahun 1970-an, Dr Shaklee  telah menjadi orang pertama melakukan pengasingan protein. Kini, ujian ujian klinikal telah membuktikan bahawa protein soy adalah antara faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.






ESP Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat mendalam dan konprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism)yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP Shaklee)dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee merupakan satu satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penti…

Set Bersalin Shaklee Premium untuk mama jelita seluruh malaysia

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Tahniah kepada yang baru melahirkan cahaya mata tersayang. Sesungguhnya bukan mudah untuk melahirkan zuriat ke dunia ini tanpa melalui cabaran dan dugaan yang hanya ibu ibu yang memahaminya. 

Tahniah juga kepada bapa bapa yang tetap bersabar dengan segala karenah dan cabaran sebelum, semasa dan selepas ibu ibu melahirkan.




Menurut satu kajian, 25% wanita yang melahirkan anak tidak merasa pulih daripada kesembuhan fizikal akibat melahirkan.Kajian di Belanda mendapati 21% wanita mengalami tekanan (depresssion ) selepas 8 bulan melahirkan.Kajian di Afrika mendapati Kekurangan zat besi dalam diet boleh menyebabkan tekanan emosi selepas melahirkan.Faktor fizikal, emosi dan mental ibu selepas melahirkan sangat berkait rapat dengan gaya pemakanan dan cara hidup. Pengambilan supplemen yang betul dan tepat diharapkan dapat membantu para ibu menjalani kehidupan yang lebih baik dan bermakna. 

Ibu ibu yang inginkan makanan terbaik untuk anak mereka pasti ingin t…

Wordless sunday

Harga ESP Shaklee yang berbaloi baloi

Assalamulaikum. Selamat menjalankan apa jua tugasan . Semoga kita amanah dengan kerja kita. Hari ni nak share pasal harga ESP. Bila buat entry pasal ESP, ada orang tanya, berapa harga ESP? Saya pun jawab, kalau ahli RM121, kalau bukan ahli RM150 je. Terus mereka diam. hehehe, sebenarnya, dengan harga RM150, anda hanya membelanjakan purataRM2.50 hingga RM3.50 sahaja sehari untuk mendapatkan kebaikan dan manfaat ESP yang amat baik untuk badan.




Kalau nak lebih jimat, boleh la jadi daftar ahli shaklee


Kenapa la ESP Shaklee ni menjadi antara produk paling laku di Shaklee. Sebab dengan pelaburan yang tak lah mahal mana, anda akan dapat banyak manfaat. Cuba lihat kat bawah ni.





ESP baik untuk hormon ESP  baik untuk pemulihan prostatESP baik unuk membaiki memoriESP untuk mereka yang mahu kelihatan sentiasa awet mudaESP untuk kulit sepertti remajaESP untuk membaiki pigmentasi.ESP sebagai pembekal tenaga\


Tak rugi tau beli ESP, semua orang kat rumah boleh makan. Dari atuk, nenek, mak ayah, kakak ab…

Promosi: CoQHealth Plus Shaklee yang banyak manfaat

Assalamulaikum. Hari tu dah buat entry pasal CoQ10, malam ni rasa macam nak menambah dengan lebih mendalam. 


"Penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh no 1 di Malaysia dan dua setengah kali ganda lebih tingi menyebabkan kematian berbanding dengan penyakit kanser. Demikian menurut Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia. Organisasi Kesihatan Sedunia (WHO) pula menyatakan 37% kematian di Malaysia adalah berpunca daripada penyakit kardiovaskular. Pakar kesihatan berpendapat gejala tidak sihat ini boleh dicegah dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat seperti diet yang seimbang, mengambil supplemen yang berkualiti, senaman yang teratur, berhenti merokok dan berat badan ideal. CoQ10 merupakan salah satu supplemen yang amat penting untuk kesihatan jantung kita"
CoQHealth Plus Shaklee terdiri daripada campuran 28mg CoQ10, Vitamin E dan ekstrak teh hijau. Mlm ni saya nak kongsi mengenai CoQ10 sahaja.

Pada tahun 1957, para penyelidik telah menemui sesuatu dalam jantung lembu yang menja…

Vitamin Shaklee yang sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam.

Pengambilan supplemen dan vitamin sangat penting dalam diet seharian terutama pada zaman di mana kebanyakkan makanan yang kita makan semuanya datang dari sumber yang tidak baik (GMO, racun pestisid, makanan yang dimasak secara tidak betul dll).

Dalam banyak banyak suplemen yang berada di pasaran , mengapa saya memilih Shaklee? Ini antara sebabnya :