ESP Shaklee Produk paling laris

Ada apa dengan ESP Shaklee hingga menyebabkan ia produk paling laris di Shaklee? 


Shaklee merupakan syarikat pertama yang pertama mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pada awal tahun 1970-an, Dr Shaklee  telah menjadi orang pertama melakukan pengasingan protein. Kini, ujian ujian klinikal telah membuktikan bahawa protein soy adalah antara faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.






ESP Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat mendalam dan konprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism)yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu tin ESP Shaklee)dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP Shaklee merupakan satu satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. ESP Shaklee sangat sesuai untuk semua peringkat umur samada tua atau muda.

Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.

Indeks Glisemik (G.I) 

Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah.Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai G.I yang tinggi. Karbohidrat dengan G.I rendah pula memecahkan gula dengan perlahan lahan sambil membebaskan glukos ke dalam darah. Ini penting dalam penjagaan berat badan dan penjagaan kesihatan masa panjang.





ESP Shaklee diproses menggunakan air untuk mengekalkan isoflavones genistein yang penting untuk keseluruhan kebaikan soya.Kacang soya adalah satu satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya seperti hormon wanita. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai identity preserved programme (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik,daripada benih hingga kepada pengeluarannya.


Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu. Ia rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.





MAANFAAT UTAMA ESP


1) Awet muda -asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

2) Baik untuk hormon - Kacang soya adalah satu satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya seperti hormon wanita.
Ia membantu merendahkan paras kolesterol,mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3)Baik untuk Prostat - Genestein yang terkandung dalam kacang soya terbukti mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopause dan pembesaran prostat.

4)Kulit remaja - Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepat pemulihan luka dan mengurangkan kesan parut.

5)Pembekal tenaga - membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6) Membaikki pigmentasi - masalah rambut beruban dan gugur, membaikki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7) Membaikki memori - meningkatkan kualiti memori,vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.



Dapatkan ESP anda hari ini.Anda pasti tak menyesal. Kesihatan tidak  boleh dibeli dengan wang ringgit. Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan konsultasi.



Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?