Ahli Shaklee tidak Wajib Menjual

Assalamulaikum dan salam sejahtera. Semoga kita sentiasa bersangka baik dan mengerjakan amalan yang baik dan meninggalkan amalan yang buruk.

Antara sebab orang ramai tidak mahu berdaftar sebagai SID atau Pengedar Shaklee ialah kerana tidak mahu terlibat dengan bisnes Shaklee, atau dengan kata lain, tidak mahu menjual produk Shaklee.

Sebenarnya menjadi Ahli Shaklee atau digelar SID (pengedar) tidak semestinya perlu melakukan jualan. Mari kita lihat gambarajah di bawah.




1) Pengguna sahaja

Pengguna sahaja bermaksud anda mendaftar sebagai ahli /SID dengan mana mana SID sebagai upline anda. Anda bukan sahaja menikmati diskaun 20% dari harga retail, tetapi juga mendapat bonus yang ditukar kepada ringgit jika belian anda melebihi RM500. Bayangkan jika anda membeli dengan harga ahli,  tetapi anda sendiri tidak menjadi ahli, anda sebenarnya telah memberikan mata uv dengan mudah kepada orang lain. Alangkah ruginya. Tetapi ini hanyalah option yang tidak akan dipaksa oleh mana mana SID kepada anda. Segalanya terpulang kepada anda.


2) Pengguna dan menjual

Anda mendapat keuntungan daripada harga retail. Contohnya satu  tin ESP berharga RM150 bagi bukan ahli dan RM121 bagi ahli. Anda telah mendapat keuntungan RM29. Harga ini telah ditetapkan oleh Shaklee dan menjadi satu kesalahan bagi mana mana SID yang menjual harga ahli kepada mereka yang tidak berdaftar. Anda juga mendapat Bonus jika belian anda dan mereka yang membeli dengan anda melebihi RM500. Konsep Bonus / UV Shaklee ini sama seperti  Jaya Jusco Card. Cuma anda mendapat Cash apabila mengumpul mata tertentu.

3) Pengguna dan membuat bisnes bersama Shaklee.

Tahniah! Anda sebenarnya melayakkan diri anda untuk mendapat pelbagai insentif dan keuntungan selain income anda mampu mencecah ratusan ribu sebulan seperti  yang telah dilalui oleh master master shaklee. Antara keuntungan yang bakal anda perolehi ialah bonus UV, bonus kereta, lawatan ke luar negara dengan ditaja sepenuhnya oleh Shaklee, umrah kelas 6 bintang, bonus leadership dan semestinya anda boleh mencapai impian untuk bebas daripada hutang dan mendapat kebebasan kewangan yang diimpikan oleh setiap orang.


Apapun pilihan anda, ia adalah pilihan terbaik untuk anda kerana anda yang lebih mengenali diri anda dan potensi anda. Terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada syarikat antarabangsa yang berintergriti, SHAKLEE.

Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?