Shaklee Kolagen Powder Minuman Kolagen Terbaik & Berkesan

Assalamualaikum dan salam ceria. Moga hari- hari yang mendatang memberi 1000 manfaat buat diri kita dan orang lain. Pada kali ini, saya nak berkongsi dengan pembaca sekalian berkenaan satu supplemen dalam shaklee, iaitu shaklee kolagen powder.



Adakah kolagen satu pilihan atau satu keperluan? 

Pada hari ini, haiwan membesar dengan pantas dan melalui perubahan genetik. Contohnya ayam, walaupun ia sumber kolagen yang baik, tapi, belum sempat membesar, kerana baru berumur 60 hari, dah disembelih. 

Maka, badan ayam tak sempat nak menghasilkan kolagen yang cukup macam ayam zaman pada zaman dulu. Maka, kolagen pada hari ini adalah satu keperluan dan bukan pilihan.

Kenapa manusia perlukan kolagen? Bila sebut kolagen, biasanya kita akan terbayangkan cantik, tegang, muda dll. 

Sebenarnya. Fungsi kolagen lebih daripada itu.

Di setiap sendi dimana tulang-tulang kita bertemu, di situ ada kolagen yang membolehkan tulang ini bertemu tanpa berlaga saraf. Sakit ye bila saraf ni berlaga.

Antara 1 tulang dengan tulang yang lain ada ruang yang disambung oleh ligamen. Antara kandungan ligamen adalah kolagen.

Ligamen ni penting tau. Sebab ia membolehkan kita membengkok tangan dan kaki, memusing kepala, rukuk dan sujud.

Bila something happened pada ligamen ni, aktiviti bengkok membengkok jadi tak selesa. Ada mak ayah kita yang tak boleh rukuk dan sujud sebab ligamen dah keras.

Bendalir kat tulang mereka dah takde sebab badan kehilangan kolagen. Why? Kolagen ni akan susut selari pertambahan usia.





Selain tu, kolagen juga penting untuk kuku, rambut, dan kulit kita.

Jom kita senaraikan 8 lagi fungsi kolagen 

1. Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula.

2. Kuku jadi lebih kuat. Bintik putih hilang.

3. Kulit kurang kering dan menjadi lebih elastik.

4. Membantu mengurangkan parut.

5. Membantu menghilangkan tanda penuaan.

6. Membantu mengurangkan geseran di sendi 

7. Kornea mata kita memerlukan kolagen dan membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.

8. Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya bekal nutrisi pada otak dan ini disokong kolagen.

Ok, kita dah tau kenapa perlu ambil kolagen dan fungsi kolagen. Now, kenapa kene pilih kolagen powder shaklee?

Sebelum tu, kita kene tahu, sumber kolagen HANYA dari haiwan. Lembu, ayam, ikan dan babi adalah sumber kolagen yang bagus BUT, yang paling bagus adalah daripada ikan.

Isunya, kolagen tu terletak di sisik ikan, oppss...

Mana ada orang makan sisik ikan. AND. mesti ikan laut dalam.

WHY KOLAGEN POWDER SHAKLEE??

1. SUMBER.
sumbernya sah sah halal. Sebab shaklee menggunakan sisik ikan merah laut dalam . So, kat sini, tak timbul isu halal.

2. ISU KESIHATAN 
Anda tau tak? Komponen utama bagi sebijik fibroid adalah kolagen. Haaa??.. yes dear. Mengapa terjadi begini.?

Kolagen ni adalab struktur protein yang besar dan kuat. Bila ia besar, badan kita susah nak serap. Kolagen ni akan pergi ke bahagian tertentu pada badan, tersangkut kat situ, membentuk mass dan membentuk ketumbuhan.

Kolagen powder shaklee AMAT rendah berat molekularnya, sekitar 1000 dalton shj. That' s why, ia mudah diserap dan isu kolagen sangkut sangkut ni tak timbul.

Shaklee pergi lebih jauh lagi...HOW?

Dengan mencampurkan prebiotik Lactobacillus acidophilus dalam kolagen powder shaklee. L.a ni bantu kolagen masuk ke usus kecil dan diserap sepenuhnya. Best kan?

3. ISU KECANTIKAN

Ok, kolagen kan macam saya cakap tadi penting untuk sendi dan pergerakan kan?

BUT.

Kita tak nafikan kolagen juga adalah untuk CANTIKK! Haa, dengar ni adik kakak..

Kolagen powder shaklee dah ditambah dengan vitamin B dan vitamin C. 2 vitamin ni kan vitamin cantikk.

Vitamin C mencerahkan kulit dan vitamin B menyerikan kulit.

Woww weii sangat kan..




Ok, sekarang kita dah tahu kenapa kene amik kolagen powder shaklee.. 

Jom kita tengok kandungan utamanya :





1. KOLAGEN SISIK IKAN MERAH.
Sumber kolagen premium sebab kurang tercemar ( ikan laut dalam), kadar penyerapan juga lebih tinggi banding dengan kolagen haiwan lain.

2.EKSTRAK BIJI CAMELLIA JAPONICA.
Terdiri dari asid oleik, satu pelembab kulit yang hebat dan isoflavon. Antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

P/s: hati hati untuk sesapa yang ada sejarah kanser dan fibroid, anda dinasihatkan tidak mengambil kolagen ini kerana kandungan isoflavonnya.

3. EKSTRAK PFAFFIA
Dikenali jugak dengan nama ginseng brazil. Apabila digabung dengan ekstrak biji camilia japonica, ia bantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic menghidrat tisu tubuh supaya kulit lembut, lembab dan licin. Syokknyee.

4. ELASTIN DARI KOLAGEN IKAN.
Elastin jaga kulit kita supaya fleksibel BUT tegang, kulit jadi toing, toing toing apabila ditarik..hihi..

5. VITAMIN C
Galakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang rosakkan kulit.

6. VITAMIN B

7. EKSTRAK KEKERANG.
Glukosamine ekstrak kekerang penting untuk sintesis cecair synovial yang membekak pelincir pada sendi dan hidratkan mata.

8. LACTOBACILLUS ACIDOPHILUS.

Ok, dh tengok bahan bahannya kan? Now, nak tau jugak kan, berkesan ke kolagen powder shaklee ni.

Kolagen powder shaklee ni terbukti secara KLINIKAL tau.

Dengan pengambilan 8 minggu atau 4 kotak, peratus kelembapan, kelembutan, kedutan dan keserian wajah diperbaikki. Keserian wajah improve 90%... woww wieee.. kedutan hilang 80%.. omg..






Ok, dah habes penerangan tentang kolagen powder shaklee.

Jadi berapa harga sekotak? Ada 15 sachet 1 kotak. 

Sekotak RM316.

Nak lebih jimat. Jom daftar ahli dengan saya.

Pastikan anda beli dari kami kerana kami mendapat bimbingan dari pakar nutrisi dan doktor berpengalaman. Cara makan dan konsultasi adakah berbeza dan eksklusif.

Anda boleh mendapatkannya dengan harga yang lebih menguntungkan dan diiringi konsultasi eksklusif dr pakar nutrisi shaklee dengan mendaftar sebagai ahli shaklee. Pastikan beli dari grup #superstarzfamily dan #buildbyme untuk mendapat manfaat yang menyeluruh.

Hubungi saya:

Sakinah mohd khialdin
013-4376751

Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?