Nutriferon untuk sistem imun yang hebat.



Assalamualaikum dan sejahtera. InsyaAllah, kita tergolong dalam golongan yang mementingkan perhubungan kekeluargaan dan sentiasa mengutamakan keluarga setelah Allah dan RasulNya. Berdoalah kepada Allah supaya diberi kekuatan untuk melaksanakan segala suruhan dan meninggalkan segala larangannya.

Nutriferon untuk sistem imum yang hebat?

Kita sentiasa terdedah kepada beribu ribu jenis mikrob melalui pernafasan (penghawa dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabut, habuk hama pada cadar dan selimut, pengangkutan awam), makanan, latihan fizikal, persekitaran rumah dan tempat kerja serta lain lain.

Jika ahli keluarga anda sering sakit, anak anda mudah diserang demam dan selsema, ini menunjukkan sistem imum badan anda lemah. Nutriferon Shaklee mungkin boleh membantu menyelesaikan masalah ini.





Nutriferon merupakan kombinasi 4 ekstrak tumbuhan (biji labu, biji Plantago asiatica, Honeysuckle Jepun dan bunga safflower) yang mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.

Apa itu interferon? Interferon (IFNs) merupakan protein yang dibuat dan dilepaskan oleh sel hos sebagai respon kepada kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit atau sel tumor. IFNs membenarkan komunikasi di antara sel sel berlaku dan mencetuskan perlindungan pertahanan oleh sistem imun yang akan menghapuskan patogen atau tumor.

Akibat kekurangan interferon, kuman dan mikrob (patogen) akan mudah menyerang yang menyebabkan kita cepat keletihan, stres, mengalami gangguan tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asma, ekzema, jerawat dan lain lain. Sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk radikal bebas yang seterusnya menyebabkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain lain.

Dalam bidang perubatan, suntikan interferon (IFNs) banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis (hati), kanser, hidrofobia (penyakit anjing gila), herpes, HIV dan lain lain.

Interferon telah terbukti amat berkesan untuk melindungi kita daripada jangkitan influenza dan pelbagai jenis penyakit.


 Kehebatan Nutriferon ialah kerana ia dicipta oleh ahli immunologi Jepun, Dr Yasuhiko Kojima yang merupakan orang pertama menemui interferon di Universiti Tokyo pada 1954.

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu satunya interferon semulajadi di dunia iaitu NUTRIFERON.





Formula yang dibangunkan oleh Dr Kojima adalah selamat, semulajadi, tulen dan berkesan. Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Formula eksklusif & dipaten

Nutriferon adalah satu formula eksklusif dan dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai kedai biasa dan hanya boleh didapati daripada Shaklee.




Manfaat Nutriferon kepada manusia

[1] Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. Kajian yang dijalankan menunjukkan interferon mampu meransang dan meningkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh (sel T, sel B dan makrofaj) berfungsi untuk membunuh.

[2] Melawan kanser dan tumor. Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin supaya melawan sel sel tumor dan kanser. Selain itu juga, ia mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

[3] Melindungi dari Influenza. Ia mengimbangi respon alergi persekitaran dan pencemaran udara dan melindungi dengan berkesan daripada mikrob, virus termasuk selsema, flu, alergi dan inflamasi.

[4] Meringankan stres dan kelesuan. Meringkan mudarat akibat keresahan, stres, lesu dan gaya hidup yang sibuk.

[5] Melambatkan penuaan. Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan bakteria. Justeru, sel menjadi lebih sihat.

[6] Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C. Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain lain.

[7] Membantu masalah menopause. seperti hypertensi, kolesterol tinggi, kitaran darah dan masalah berkaitan menopause.

[8] Membantu masalah sindrom sebelum haid (PMS). Ia terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kejang semasa haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, gelisah, gangguan tidur dan perubahan mood mendadak.

Siapa yang memerlukan NutriFeron set ini?
  • Individu yang ingin kukuhkan sistem imun.
  • Individu yang menghadapi masalah sistem imun.
  • Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi.
  • Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  • Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
** Ibu hamil dilarang mengambil Nutriferon.



Cara pengambilan :
  • Satu minggu sekali sahaja untuk mereka yang sihat, ATAU,
  • Satu paket sehari (atau, jika perlu),di minum bersama air. Sila minum secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan.
  • 2-3 paket sehari (lebih baik diambil bersama Vitamin C) sewaktu rawatan influenza dan kanser.


Testimoni mereka yang telah mengambil Nutriferon :





Alhamdulillah, selepas ini, jika anda selsema atau demam, tak perlulah terlalu bergantung kepada panadol atau panadol soluble. Cuba amalkan Nutriferon. InsyaAllah, lebih baik untuk tubuh anda.

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan :

Sakinahmk
Shaklee ID : 1266272
SMS/WHATSAPP : tekan link  ( www.wasap.my/601159509703/nutriferon )
email : sakinahmk@gmail.com
FB : sakinah MK
FB Page : Pengedar Shaklee Bandar Baru BANGI




Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?