Mengapa Omega Guard Shaklee Yang menjadi pilihan ramai?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Kita adalah adalah apa yang kita fikirkan. Oleh itu, fikir yang baik baik sahaja dan elakkan fikiran yang negatif. Bercakap mengenai fikiran, ia sangat berkait rapat dengan otak. Otak yang sihat akan melahirkan pemikiran yang cerdas. Jadi, kali ni saya nak bercakap tentang satu supplemen yang sangat baik untuk otak kita, iaitu, Omega Guard Shaklee.

Apa itu Omega Guard? Ia merupakan minyak ikan paling tulen dan diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia BUKAN diekstrak dari hati minyak ikan. Omega guard mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan lain lain. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 900gm asid lemak omega 3 EPA dan DHA.






Mengapa perlu memilih minyak ikan daripada Shaklee? 5 sebab utama :

1) Kandungan EPA dan DHA minyak ikan Shaklee antara yang paling tinggi. Boleh rujuk rajah di atas.

2) Tidak menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini memusnahkan sesetengah nutrien dan tidak boleh menapis logam berat yang merbahaya kepada kesihatan.

3)Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard.

4) Ia dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi.

5) Proses ini menyingkirkan bahan merbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmim, dioksin, dan PCB (polychlorinated byphenil -merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik).


Asid lemak omega 3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan, oleh itu ia perlu diambil daripada makanan. Omega 3 daripada tumbuhan tidak dapat ditukar kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

Omega 3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostatomegaly (pembesaran prostat bagi lelaki) dan masalah pembuangan air kecil akibat daripada andropause (male menopause). Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita dan membantu melicinkan kulit.

Omega membantu mencegah strok dan penyakit saluran darah. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, merendahkan tekanan darah tinggi, dan melancarkan peredaran darah. Oleh itu, Omega / minyak ikan membantu mengekalkan tekanan darah normal, masalah tegang urat leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, merendahkan trigliserid dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction (serangan jantung /heart attack), dan membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

DHA yang terdapat dalam minyak ikan membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin dalam kandungan.




DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migrain.




Minyak ikan dapat meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru paru. Ia mengawalatur sistem imun seperti memperbaikki alahan pada kulit, penyakit psoriasis, demam hay, bronkitis, asma, hepatitis, SLE, dan penyakit buah pinggang.


Kajian menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh memperbaikki masalah enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.


Omega 3 dapat mencegah arthritis, memelihara dan memperbaikki fungsi sendi dan gout dengan efektif.

Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental ( antaranya kemurungan, tekanan, kebimbangan, imsomnia, autisme, kanak kanak hyperaktif dan schizophrenia).

Pendek kata, Omega Guard sesuai diambil oleh seisi keluarga.

1) Ibu hamil -- untuk perkembangan otak dan penglihatan awal bayi.
2) Kanak kanak -- meningkatkan kecerdasan otak dan  daya tumpuan.
3) Warga Emas -- membantu masalah sakit sendi,
4) Mereka yang obes -- meningkatkan kepekaan insulin dalam badan, kurang lemak tersimpan
5) Kolesterol tingi -- Kurangkan kolesterol dalam darah
6) Pesakit jantung -- Ia mencairkan darah, mengurangkan sehingga 30% risiko kematian kepada pesakit jantung.

Omega boleh mengurangkan tekanan. Bagi mereka yang mempunyai masalah kesuburan, tekanan boleh menyebabkan masalah fertiliti. Antara salah satu sebab ketidaksuburan adalah ratio atau perkadaran
omega 6 dan omega 3 yang sangat tidak sihat. Ratio yang sepatutnya 4:1 sudah menjadi 15:1 pada hari ini.

Omega-3 yang terkandung dalam OmegaGuard sebenarnya bukan sahaja dapat mengurangkan risiko pre-eklampsia, pre-term birth dan low birth weight tetapi juga dapat mengurangkan risiko alergik .Disamping itu ia dapat membantu menambahkan susu ibu bagi mereka yang merancang untuk memberi susu ibu selepas bersalin.

Banyak testimoni mereka yang telah mendapat kesan dengan pengambilan Omega Guard. Antaranya seperti di bawah :







Amaran : Tidak boleh dimakan oleh mereka yang akan operation : drah cair, proses pembekuan darah lambat.

Untuk bulan disember, promosi hebat untuk mereka yang mementingkan kesihatan berkualiti. Harga biasa RM136 (WM). RM140 (EM). Bulan ni harga runtuh RM116 (WM) RM120 (EM). Untuk lebih murah, kami mengajak anda menjadi ahli. Jatuh hanya RM93.40 sebotol dengan 90 biji setiap botol. Memang berbaloi-baloi.



Ingin lebih berbaloi. 


OmegaGuard buy 6 free 1 bulan ni melayakkan anda untuk: 
 free membership (worth RM75)
 rebate -- RM30 
 free shipping (bernilai RM10).







Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi saya:


Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?