Pilihan Vitamin C terbaik dengan Sustained Release Vita C Shaklee

Assalamualaikum dan Salam sejahtera. Semoga hari anda ceria dan anda mendapat rezeki yang berkat pada hari ini.

Pentingkah supplemen vitamin C dalam diet kita seharian? Bukankah pengambilan buah buahan seperti limau dapat membekalkan vitamin C bagi badan. Faktanya begini. Setiap hidangan buah buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah akan menghasilkan Vitamin C lengkap pada hari ke-10 selepas buah itu ranum. Buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C berkurangan separuh bila dipetik dan akan musnah bila terdedah kepada panas. Jadi, bagaimana sebenarnya buah yang kita makan?

Vitamin C mempunyai kebaikan berikut :

  1. Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Wanita yang ingin menjaga kecantikan dan ingin kekal awet muda bolehlah mengamalkan Vitamin C sejak usia muda.
  2. Memperbaiki simptom pendarahan. Jika anda pernah mengalami gusi berdarah sewaktu memberus gig, itu tandanya anda kekurangan Vitamin C. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam di kulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  3. Peningkatan sistem imun. Vitamin C membantu penyerapan zat besi (iron) yang lebih baik, selain membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema. Untuk anda yang selalu terkena jangkitan selsema dan flu, bolehlah amalkan pengambilan Vitamin C.
  4. Memerangi Kanser. Vitamin C merupakan antioksida yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-sel untuk melawan sel sel kanser dan membuang bahan kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan. Vitamin C juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel sel kita.
  5. Kecantikan kulit. Pengambilan Vitamin C setiap hari boleh membantu kulit menjadi lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama jeragat.
  6. Memperbaikki imsomnia dan stres. Anda yang mengalami masalah susah tidur atau mempunyai masalah stresa dan keresahan bolehlah amalkan pemgambilan Vitamin C.
  7. Mengekalkan kolesterol sihat. Vitamin C mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosklerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan penyakit skurvi.


Sustained Release Vita C Shaklee merupakan pilihan terbaik untuk ibu yang mengandung, ibu berpantang, mereka yang mementingkan kecantikan kulit dan untuk mendapat kesihatan yang optimum. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid, juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Mengapa perlu memilih Sustained Released Vita C 500mg Shaklee? Beberapa perbandingan telah dibuat dengan beberapa jenama terkenal dari segi harga sebotol dan jumlah hidangan per botol. Dari segi harga, Vitamin C dari Shaklee merupakan yang termurah. Selain itu, sains pembebasan berterusan secara semulajadi (sustained release natural science) telah direka oleh shaklee.

InsyaAllah, Sustained Release Vita C Shaklee akan kembali semula di pasaran tidak lama lagi..

Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?