Set Kesuburan Shaklee - Hamil selepas bertahun tahun menunggu


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Jom hayati dulu dialog di bawah.


"Best ye tengok  jiran sebelah, bila la kita nak dapat baby macam dia, sedih ye bang."

"Bila la kau nak mengandung Nor, aku ni teringin jugak nak timang cucu.."

"Eh, aku ingat kau baru kawen, dah 7 tahun ye? bila nak dapat baby ni, tak teringin ke.."

Ini antara dialog harian biasa di kalangan rakyat Malaysia. Kadang kesian mereka, cuba selami jiwa orang yang tiada anak. Be in their shoes. Baru kita faham..

Bukan tak beriktiar ye, macam macam dah cuba, tapi belum membuahkan hasil yang baik. Sebab apa ye?


Sebab tu :
InsyaAllah, petang ni saya nak share dengan pembaca tentang topik hangat : kesuburan...
Kesuburan bermaksud kebolehan untuk menghasilkan zuriat secara natural tanpa bantuan (Dengan izin Allah).

Menurut simulasi komputer yang telah dijalankan oleh Henri Leridon, Wanita :


[1] usia 30- 75% akan mengandung dan melahirkan dalam masa setahun perkahwinan.


[2] usia 35- 66% akan mengandung dan melahirkan dalam masa setahun perkahwinan.


[3] usia 40- 44% akan mengandung dan melahirkan dalam masa setahun perkahwinan. (klik sini)



Mengapa sukar hamil? Walaupun setelah 5-6 tahun berkahwin, masih belum dikurniakan anak... Ya, memang kerana belum ada rezeki, tapi kita perlu berusaha sebelum bertawakal, betul tak?

Antara punca sukar hamil adalah :


  1. faktor genetik- keturunan yang memang mempuyai zuriat yang sedikit, di kedua dua belah suami dan isteri.
  2. faktor pemakanan yang tidak seimbang atau kurang nutrien dalam badan suami atau isteri.
  3. PCOS (Polysystic Ovarian Syndrome)
  4. Masalah berat badan
  5. Endometriosis
  6. Tidak tahu mengira waktu / hari subur
  7. dan beberapa masalah lain



Bagaimana Set Kesuburan Shaklee dapat membantu anda untuk mendapatkan zuriat jika diambil dengan cara yang betul, bilangan yang tepat dan waktu yang terbaik. Untuk itu anda perlukan konsultasi dari mereka yang pakar. InsyaAllah, kami boleh membantu anda.


**************************************************************


Menurut WHO (Pertubuhan Kesihatan Sedunia), ketidaksuburan telah menjadi isu kesihatan global. Ketidaksuburan atau dalam bahasa inggeris infertility  bermaksud ketidak bolehan untuk mengandung walaupun kerap bersama pasangan dalam masa setahun perkahwinan.


"Satu kajian mengenai kesuburan dalam kalangan pasangan yang baru berumah tangga di Malaysia mendapati kira-kira 69 peratus tidak menyedari mereka dikategorikan sebagai tidak subur jika gagal mendapat anak setelah setahun berkahwin." - 


Bagi yang ingin hamil, sudah berjumpa pakar O & G, pelbagai kaedah seperti akupunktur, mengurut, dan sebagainya telah dicuba namun tiada hasil, mungkin anda perlukan supplemen makanan tambahan untuk membantu.

 Mungkina badan anda kekurangan nutrien penting untuk anda hamil, samada di pihak suami atau isteri. Jadi, bagaimana produk  Shaklee dapat membantu pasangan pasangan ini mendapatkan zuriat tersayang.

Sekarang saya akan share dengan pembaca tentang peranan suplemen berikut dalam membantu pasangan yang ingin mendapatkan zuriat. 


GLA

GLA biasanya didapati dalam pasaran sebagai Evening primrose oil. (EPO). Biasanya wanita mengambil EPO untuk kecantikan, PMS dan menopause. 

GLA Shaklee yang diambil daripada sumber borage (sumber yang paling baik dari segi kualiti dan kuantiti) dapat membantu wanita menghasilkan mukus serviks yang berkualiti. Mukus serviks penting sebagai medium persekitaran untuk sperma berenang dari tiub fallopio ke ovum untuk persenyawaan. Persekitaran yang kering di kawasan faraj akan mengurangkan peluang berlakunya persenyawaan.

GLA yang merupakan sejenis asid lemak omega -6 akan ditukarkan kepada prostaglandin iaitu sejenis enzim yang dapat menolong wanita mengawal atur hormon hormon reproduktif. 

GLA juga dapat membantu wanita mendapatkan kitaran haid yang teratur. Wanita yang mempunyai kitaran haid yang tidak teratur sukar untuk meramalkan waktu dirinya subur dan ini mengurangkan lagi peluang untuk hamil.

GLA membantu mengukuhkan plasenta dan meningkatkan lapisan uterus. Ini penting untuk membantu telur yang telah bersenyawa untuk melekat dan bercambah (tumbuh)



CoQ10 yang juga dikenali sebagai Ubiquinone membantu dalam penghasilan telur / ovum yang matang dan berkualiti. Ini membantu menjayakan lagi proses persenyawaan.

CoQ10 adalah sejenis nutrien/co-faktor yang larut lemak. Ia penting dalam penghasilan tenaga dalam sel. Sumber coQ10 adalah kekacang, soya, daging, dan hati. Selain itu ia juga terdapat dalam setiap sel badan.

Coq10 digunakan oleh sel badan untuk menghasilkan tenaga bagi tujuan  tumbesaran dan mengawalatur sel. (Tahukah anda bahawa ovum adalah sejenis sel manusia yang paling besar-iaitu sebesar titik.)

CoQ10 yang terkenal sebagai supplemen untuk kesihatan jantung sebenarnya amat penting dalam konteks kesuburan, baik lelaki mahupun wanita.

Kajian yang dijalankan oleh Dr Eleizer Burstein dan rakan rakan mendapati coQ10 membantu pesakit pesakit mereka dalam prosedur IVF.

Kajian pada tahun 2009 di Iran mendapati bahawa CoQ10 membantu dalam peningkatan bilangan dan motiliti sperma. Terdapat banyak kajian yang telah mengaitkan antara CoQ10 dan kesuburan lelaki.(untuk bacaan lanjut, boleh ke link di akhir entri ini. 


B-kompleks

Vitamin B6 yang terdapat dalam B-kompleks dapat membantu meningkatkan aras progesterone, iaitu sejenis hormon yang dapat menyediakan badan untuk hamil atau mengandung.

Bersama vitamin B12 dan asid folik, vitamin B6 dapat merendahkan aras homosistein  (iaitu sejenis asid amino yang akan memberi kesan buruk terhadap kualiti embrio yang terhasil daripada prosedur IVF jika ia berada pada aras yang tinggi.

Kajian yang dijalankan pada tahun 2010 di Belanda mendapati pemakanan yang mengandungi Vitamin B6 yang tinggi memberi kesan yang signifikan terhadap kesuburan. Myo-inositol yang merupakan sebahagian daripada B-kompleks juga didapati memberi kesan yang sangat positif bagi pesakit PCOS.


Asid folik/folate/B9 pula dapat mengurangkan risiko keguguran.


Bagi lelaki pula, vitamin B12 dapat meningkatkan bilangan dan kualiti sperma. 



Vitamin C


Vitamin C dapat membantu meningkatkan aras progesterone dalam badan seorang wanita.


Bagi lelaki, kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan aglutinasi sperma (sperma melekat antara satu sama lain). Kajian ini telah dijalankan oleh Dr Earl Dawson di Amerika Syarikat.


Pengambilan Vitamin C juga menurunkan kadar kerosakan pada DNA sperma sebanyak 91%.( tinggi tu peratusan ni...)



Multivitamin


Pakar pakar perubatan termasuk Dr Hamid Arsyat menyarankan pengambilan multivitamin bagi pasangan yang ingin mendapatkan zuriat.Vitalea shaklee merupakan gabungan vitamin yang penting untuk kesihatan badan. 


JOM tgk apa kata pakar:






Zinc


Terdapat 200 jenis protein dan enzim di dalam zinc yang penting 
untuk kesuburan lelaki. Kekurangan zinc boleh menyebabkan kualiti dan bilangan sperma terjejas.


Vitamin E


Vitamin E merupakan sejenis antioksidan yang penting dalam penghasilan sperma. Kekurangannya boleh menyebabkan terbantutnya proses penghasilan sperma. Satu kajian mendapati pengambilan supplemen zinc sebanyak 600mg setiap hari dapat meningkatkan fungsi sperma secara dramatik.


Dalam pasaran, Vitamin E boleh dikelaskan seperti berikut:



  • Vitamin E sintetik ~~ paling mahal dan paling banyak didapati dalam pasaran, biasanya dalam bentuk acetate ester.
  • Natural mixed tocopherol~~ kurang baik dari segi kadar penyerapan dalam badan.
  • Vitamin E sumber semulajadi iaitu d-alpha-tocopherol yang mudah diserap oleh badan. 
Vitamin E dari Shaklee merupakan sumber terbaik dari sumber semulajadi iaitu, d-alpha tocopherol.




Sekarang saya memperkenalkan, set kesuburan shaklee yang tip top . Terdiri daripada pakej asas, pakej ekstra dan pakej premium.

Apa yang ada dalam pakej asas?




Pakej asas wanita: GLA kompleks dan CoQhealth. (Juga tambahan Omega Guard- Hubungi saya segera untuk mengetahui mengapa??)





Pakej asas lelaki: Zinc complex dan CoQhealth.




Pakej extra wanita : GLA Complex, CoQHealth Plus dan vitalea (dan Omega Guard)




Pakej extra lelaki: Zinc Complex, CoQHealth Plus, Vita E complex dan B complex






Pakej premium wanita: GLA, CoQHealth Plus, Vitalea, B complex dan Vita C (dan Omega Guard)







Pakej premium lelaki: Zinc Complex, CoQhealth Plus, B-Complex,   Vita-E Complex, Vita-lea, Vita-C









****Untuk bacaan yang terperinci boleh ke blog set kesuburan shaklee. iaitu blog Pakar set subur kami.

Testimoni set kesuburan yang berjaya dengan grup kami :





Ini testimonial dari  customer set subur kami, umur 38 tahun, 12 tahun berkahwin belum dikurnia kan cahaya mata, mengalami polysystic ovarian syndrome. (PCOS). Boleh baca lebih lanjut di testimonial set subur suami isteri PCOS.

Alhamdulillah, kisah kejayaan set subur grup ini, hampir hampir semua positif. Semuanya kerana apa? Sebab tuhan izin n sebab asbab kejadian nya makan dengan cara yang betul, dan dapat guide dari orang /grup yang ada pakar set subur di dalamnya. Selain menekel beberapa masalain lain yang dikaitkan dengan ketidaksuburan.

Ada juga ahli ahli  grup kami sendiri yang berjaya dengan set kesuburan shaklee ini, jadi menguatkan lagi testimoni grup. 

Saya menyeru, kepada yang belum memperolehi cahaya mata dan dah cuba pelbagai rawtatan ,tak salah untuk cuba set subur eksklusif grup ini. InsyaAllah, kita doakan bersama supaya anda dapat cahaya mata comel dan sihat, penyeri rumah tangga yang bahagia. Ameen.

Di bawah ini antara kejayaan atau testimoni set subur juga 










Terima kasih kerana telah menhabiskan pembacaan anda :-). Untuk maklumat lanjut berkenaan produk kesuburan shaklee, anda boleh hubungi saya.

Untuk mendapatkan senarai harga bagi setiap produk set kesuburan, boleh rujuk di harga produk shaklee.

Nak dapat harga lebih murah n berbaloi baloi.... jom daftar ahli pengedar shaklee bertam bersama saya.


***Pada mereka yang mempunyai masalah berat badan, PCOS,endometriosis, fibroid dll,  rawatan dengan Set Kesuburan Shaklee perlu mengikut jadual pemakanan yang teratur supaya ikhtiar anda untuk hamil akan lebih bermakna dan berkesan.

Semoga usaha kita akan diberkati dan anda dikurniakan dengan anak yang sihat dan sempurna, insyaAllah. Mari kita sama sama berdoa. Ameenn.


Hubungi saya di sini. Saya akan bimbing anda dari awal proses hingga anda berjaya hamil dengan izin Allah. Jika berpuas hati, boleh teruskan ambil set hamil dan set pantang dari kami. Kepuasan anda, kebanggan kami..

 COD sekitar Bangi.

Hubungi sy whatsapp/call 011-59509703 sakinah.












Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?