20 info CoQ heath Shaklee yang anda rugi jika tak tahu...

20 Info CoQ Health Shaklee yang Perlu Anda Tahu.




CoQ Health shaklee merupakan produk yang baru berada 3 bulan dalam pasaran  (Jun 2013) setelah menjalani pelabagai kajian dan ujian makmal. Ia mengandungi CoQ 10 (28mg), Vitamin E (10 mg)dan Ekstrak teh hijau (10mg.





1. CoQ 10 juga dikenali sebagai Coenzyme Q10, ubiquinone, dan ubidecarenone 

2. CoQ 10 merupakan sejenis nutrien / kofaktor larut lemak

3. CoQ 10 telah ditemui oleh Prof Fredrick L. Crane pada tahun 1957.

4. Perkaitan antara CoQ 10 dan penghasilan tenaga telah ditemui oleh Dr Peter D. Mitchell pada tahun 1978. Beliau mendapat hadiah nobel kerananya.5. CoQ 10 sebenarnya  amat penting di ambil sebagai supplemen dalam masalah kesuburan lelaki dan wanita. klik sini.

6. CoQ10 membantu dalam penghasilan telur / ovum wanita yang matang dan berkualiti, sekaligus membantu menjayakan proses persenyawaan. 

7. Coq10 digunakan oleh sel badan untuk menghasilkan tenaga bagi tujuan  tumbesaran dan mengawalatur sel.

8. Kajian yang dijalankan oleh Dr Eleizer Burstein dan rakan rakan mendapati coQ10 membantu pesakit pesakit mereka dalam prosedur IVF.

9. Kajian pada tahun 2009 di Iran mendapati bahawa CoQ10 membantu dalam peningkatan bilangan dan motiliti sperma.


10. Terdapat banyak kajian yang telah mengaitkan antara CoQ10 dan kesuburan lelaki.


11. Organ seperti jantung, buah pinggang dan hati mengandungi konsentrasi CoQ 10 yang paling tinggi.


12. CoQ Health Shaklee menggunakan sistem emulsi minyak kacang soya yang membantu badan dalam proses penyerapan dan meningkatkan kadar bioavailabiliti badan terhadap CoQ 10. klik sini.


13. CoQ 10 digunakan untuk kesihatan jantung, memperbaiki peredaran darah, menggalakkan tekanan darah normal, melawan keletihan, meningkatkan tahap tenaga dan stamina, dan meningkatkan fungsi otak.


14. Selari dengan peningkatan umur, tahap CoQ 10 dalam badan akan menurun. 


15. Pesakit kronik seperti masalah jantung, muscular distrofi (penyakit berkaitan otot yang melambatkan pergerakan, Parkinson,kanser, diabetes dan HIV/AIDS mempunyai kadar konsentrasi CoQ10 yang rendah dalam badan mereka. Klik sini


16. Badan kita menghasilkan CoQ 10, dan ia digunakan oleh sel untuk menghasilkan tenaga yang penting untuk pertumbuhan dan baikpulih.


17. CoQ Health Shaklee mengandungi CoQ 10 dan ekstrak teh hijau yang  bertindak sebagai antioksidan, yang melindungi sel sel badan daripada dirosakkan akibat molekul molekul yang merbahaya (seperti radikal bebas.klik sini

18. CoQ Health Shaklee juga boleh digunakan untuk menggalakkan kulit yang cantik dan berseri.


19. Ada kajian yang mengatakan CoQ 10 membantu sistem imun dan boleh menjadi rawatan sekunder untuk penyakit kanser.klik sini


20. CoQ 10 juga boleh mencegah migrain. klik sini
























Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?