Vita-Lea Iron Formula - Multivitamin terbaik

Assalamualaikum dan Selamat sejahtera. Semoga kita sentiasa berusaha memperbaiki amalan kita sehari hari. Membetulkan niat dalam apa jua perkara yang kita lakukan. Hanya semata mata kerana Allah. Moga Allah redha dengan amalan dan usaha kita.

Dalam pada kita menjalankan tugas seharian, keletihan dan penat pasti melanda. Ada kalanya, sehingga mengganggu tugas di pejabat. Ibu ibu surirumah juga mengalami perkara yang sama. Bagaimana untuk mengatasi masalah ini. Selain mendapatkan rehat yang berkualiti pada maalam hari, pemakanan yang betul dan seimbang, bersenam, pengambilan mutivitamin juga amat membantu. Saya bercakap berdasarkan pengalaman. Ibu saya adalah seorang pengamal multivitamin sejak kami kecil. Boleh dikatakan dia seorang yang cergas, tidak tidur siang, mampu menjahit telekung yang ditempah pelanggan walaupun usianya hampir 65 tahun. Alhamdullilah..

Pengambilan dan pemilihan multivitamin yang terbaik  adalah penting supaya kesihatan yang optimum dan sempurna dapat direalisasikan. Vita-Lea dengan formula zat besi dari Shaklee merupakan pilihan yang bijak. Mengapa? Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin yang pertama dicipta di dunia. Pada awalnya, ia dikenali sebagai Vitalize -Mineral dan disingkatkan kepada "Vitamin". Perkataan vitamin yang disebut pada hari ini berasal dari Shaklee. Dicipta pada 1915, seiring dengan peningkatan teknologi ia berubah dari bentuk cecair (98 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea.



Multivitamin pertama di dunia dicipta pada 1915.















Setiap tablet Vita-Lea mengandungi 30 nutrisi harian yang lengkap diekstrak dari sayuran dan buah, 12 vitamin dan mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA. Formulasinya sangat komprehensif dan seimbang. Kini, Vita-Lea disalut dengan spirulina.  Mineral yang terkandung di dalamnya sangat mudah berintergrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Terbukti melalui ujian klinikal, pengambilan Vita-Lea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di USA sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Manfaat utama Vita-Lea adalah :


  1. Penambahan tenaga segera. Membekalkan tenaga untuk kecergasan tubuh dan kekuatan mental, membantu sistem memori dan fokus, penting bagi yang bekerja samada di luar atau sebagai suri rumah.
  2. Pelengkap nutrisi. Amalan diet yang tidak seimbang menyebabkan kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting, terutamanya pengamal vegetarian.
  3. Remaja yang sedang membesar. PERINGATAN: Vita-lea tidak disyorkan untuk kanak kanak di bawah 12 tahun.
  4. Metabolisme. Membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.
  5. Elemen penting sel tubuh. Menyediakan asas nutrisi, meastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru,membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, rambut dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.
  6. Melindungi organ. Melindungi organ seperti jantung, buah pinggang dan hati.

Dapatkan yang terbaik dari saya. Harga bagi 120 biji ialah RM88.75 bagi semenanjung. Untuk lebih murah, boleh mendaftar sebagai ahli shaklee. Hubungi saya untuk konsultasi.











Comments

Popular posts from this blog

18 Manfaat Krim Herbal Blend Shaklee

Cara merawat chicken pox / cacar air bayi

Cod Liver Oil Vs Fish Oil ? Mana satu menjadi pilihan?